Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 21 to 40 of 43

Thread: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

  1. #21

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Quote Originally Posted by Iz
    men ibland är det så att man glömmer att man ska prata svenska åsså när man pratat engelska hela dagen =)
    Haha jo , sjukast blir de när man utan att igentligen tänka på de växlar mellan svenska och engelska..
    Isair Maelowyn [Retired]

  2. #22

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Valhalla fra Ice eksisterer ikke længere, et par stykker af de overlevende endte op i min guild [:)]
    Uroloki Chaos (Unity)(ice)

  3. #23

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Bara en sak när ni möter mina charseller vilken Kushan Sogd som helst online: Vi rollspelar 100% så våra chars kommer inte ha en aning om vilka ni är i main chat. Det är en 2 meter tjock stenmur mellan main chat och privata chattar för en RPare på både gott o ont. Men jag vill inte göra nån "ledsen" om Vanaondo säger:

    -And who are ye? Mes have never met ye before and how did ye knew me name?
    *wonders and looks very confused*

    Men det är vad han kommer säga. men han kommer fråga om ert namn för han e nyfiken. *flinar*

    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  4. #24

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Haha jo , sjukast blir de när man utan att igentligen tänka på de växlar mellan svenska och engelska..
    Det kan bli skitsnurrigt. Det vet vi då vissa skriver i fel chat när de tänkte skriva i German Channel.

    Kushan Sogd hade RL möte i danmark för 4 veckor sen och när jag va ensam med våra norska medlemmar så fortsatte jag snacka engelskaså maylill fick påminna mig stup i kvarten: "Du behöver inte snacka engelsk nu" och lik förbannat så tog det 5 minuter o jag snacka engelska igen. *skakar på huvvet*

    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  5. #25
    Morenth
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Ermmmm ... I'm sorry .... ermmmm .... *looks confused and cough nervously* ... Could you please speak english, coz I really don't understand what you all said in this thread ... *cough*

    [H][:P]

  6. #26
    Member
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    The deep forests of Sweden
    Posts
    11

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Hmm.....,skandic,det låter som ett hotell.Varför inte döpa en kanal till Scandia istället [:)]

  7. #27
    Iago
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Tror att det fanns en channel på Ice som hette Vänner ellr något sån't men den användes aldrig. Det är faktiskt ganska interessant att att fundera över alla skandinaver jag känner i spelet och att det knappt finns någon logik alls i vilket språk vi pratar med varandra - tom somliga svenskar verkar föredra engelska,många danskar och en del norrmän... Men jag känner att det ändå är lite speciellt att prata "nordiska" mellan grannarna. *viftar på svansen åt alla vikingar*

  8. #28
    Daddycool
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    yeehaa helt med på den kita[H]
    scandic er et bra navn på en fredag morgen[:)]

  9. #29

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Tycker det låter som en bra ide med en skandinavisk kanal.
    Finns ju en chans att den används om vi börjar redan nu.

    Smith Black
    Tinker/Blacksmith/Gatherer
    Cleric

  10. #30
    Kafka
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Da der åbenbart ikke er nogen kanal eller guild, der hedder Valhalla længere, så hvorfor ikke kalde den det, sådan om minde om Skandinaviens storhedstid [;)]

  11. #31
    Daddy Cool
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Tycker det är en bra ide

  12. #32
    Ambrosia Darkstar
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Pleier egentlig alltid å snakke engelsk når jeg spiller online, men det ville vært hyggelig å hatt et eget alternativ.


  13. #33

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity



    Scandic låter som en gammal hotellkedja här, vägkrogar o hotell,så jag röstar för Valhalla, helt klart.
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  14. #34
    Valfreyja
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Helt klart Valhalla [Y]

    Og hejsa til alle i dejligskøre Scandinaver (æv her er ingen kysse eller knus smiley)

  15. #35

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Pleier egentlig alltid å snakke engelsk når jeg spiller online, men det ville vært hyggelig å hatt et eget alternativ.
    Vanaondo kommer alltid snacka engelska i Main Chat, för han kan inget annat. Jag tillåter inget annat språk heller i main chat (för Kushans medlemmar) för all RP skall göras på engelska och faktum är att det är viktigt att vem som helst skall kunna delta när vi kör lätt eller kanske tom lite "tyngre" RP i städerna, vilket har hänt och då får man oxo publik som antingen lägger sig i eller bara roar sig åt de där "flanarna" som står där o debaterar. Om vi skulle RPa på nordiska, tyska eller nåt annat lustifgt språk, så är det ju som att ta död på alla goda chanser att engagera andra. En del tycker vi är bara löjliga, men då får de ju givetvis tycka det. Absoluta önskan hade ju varit om alla hade möjlighet att ge sin char ett eget liv, dvs sära på sin characters personlighet och sin egna personlighet --> Rollspel...

    Engelska i Main chat, inget snack om saken. *flinar*

    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  16. #36

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    (æv her er ingen kysse eller knus smiley)
    Du kan ju alltid använda emotions type --> *ger Valfreyja en kram*

    Mauna (Kushan Sogd) (Dewi Shri (KMK) UO) säger att du oxo spelade UO?
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  17. #37
    Lothlorin
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Tjena hallojj allihopa...!

    Har inte fått igång vanan att palla mig hit till detta forumet, kul att se så många skandinaver, har träffat en hel del på Unity redan! Har det blivit nån kanal ännu o isf va heter den?! Ajja, kan ju iof kolla o se om ja hittar er :P

    Btw, kul me mycket folk på servern, trist när det blir campat :(

    Synes online

    /Loth

  18. #38

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Kanalen heter Valhalla.

    Camping kan väl bli trist o det är svårt nu för dragons o göra vissa quests för det campas som 17. jaja... Det e kul o se folk med konkurensen om Pale Orbs e nu stenhård. Hoppas Wisp ön kommer snarast in game.
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  19. #39

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Dansk er det vi nordmenn snakker etter 5-6 drinker...

    Quote Originally Posted by Elvira
    Troede Norrbaggar var en hesterace...
    Nå men jeg er da klar på en skando channel. Har måttet lægge øre til masser af svensk i min guild, og norsk minder jo meget om dansk, ihvertfald på skrift.
    Og navn, tja, ved sgu ik, Valhalla måske?

  20. #40

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Du menar när grodr fastnar låmgt nere i halsen o inbland hoppar de ur oxo.
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •