Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 43

Thread: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

  1. #1

    Default Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Svennar, daner o Norrbaggar:

    Om nu tyskar o fransmän har sina babbelträd så bör la vi oxo ha nånting liknande eller vad tycker ni? Norska eju så koseligt da o danska e ju deiligt vergang.
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  2. #2
    shemra
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Hehe det er jeg med på. Alle fransker er jo så innmari opptatt med å spise snegler uansett til å lære seg engelsk så ^^

    Vi kan jo lage en ing channel også.


    -Ilinga
    (norrbagge)

  3. #3

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    "Norrbaggar"???

  4. #4
    Shizzar-Unity
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Hehe oki jeg fatter ikke end skid af hvad i to siger, stive svensker? hehe noget med snegle og franskmænd ...

  5. #5
    Member
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Somewhere in the Dark Woods of Sweden.
    Posts
    48

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    *gäsp*
    Nu går jag å lägger mig, vi syns alla i morgon.
    Aenos on the Unity Shard
    One of those rare Helians. [Retired]
    draggy adventurer lev 100 / crafter lev 81

  6. #6
    Member Firedragon's Avatar
    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Istaria / Spires Shadow
    Posts
    159

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Jag ska också sova.[|-)] Skönt att det är fredag imorgon!
    In the void.
    Unity: 100/100 Lunus

  7. #7
    Kafka
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Nogle forslag til hvad kanalen (the channel) skal hedde?

    Vi havde en på Wind, men den fungerede ikke rigtig. Jeg tror det har noget at gøre med at engelsk ofte er "second nature" for os skandinavere, men jeg er da frisk på det, selvom I svenskere og nordmænd nu og engang har et underligt sprog [:P]

    Kafka signing out [:)]

  8. #8

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    ska vara uppe ett tag till ;) kan aldrig sova på kvällarna liksom...synd bara att jag inte kan spela nåt fredag till söndag...så får väl bli måndag då =) hoppas sharden är uppe då =)
    Tavar Ssaic (Order) - Sslik Berserker Maniac
    Mudz (Chaos) - Ssleek Monkey
    Trekk (Chaos) - Sslik Grandmaster Monk
    Telzun (Chaos) - Ancient Sslik, uhm I mean dragon :-)

  9. #9

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    "Norrbaggar"???
    Jepp, det vetla varenda en svenne att det är en norrman.

    Hehe oki jeg fatter ikke end skid af hvad i to siger, stive svensker? hehe noget med snegle og franskmænd ...
    Sniglar e ganska gött faktiskt. Men om du inte hänger med, så får la vi hålla liv i detta träd så vänjer alla sig vid de 3 olika språken. När jag, Grangor, maylill och Caelin är online ensamma i gillet, så snackar vi enbart de nordiska språken i grupp eller guildchat men det e inte lätt för Caelins son att förstå mig.

    Jag ska också sova.[img]/Web//emoticons/emotion-20.gif[/img] Skönt att det är fredag imorgon!
    Jepp o jag har tagit ut semester för att spela eller bara slappa. Jag hade inte pallat en enda dag till på jobbet denna veckan. Om nu inte spelet e igång i morrn, så kan jag i vilket fall fortfaranda bara slappa här i forumet.

    Unity kommer igång förr eller senare o snart har vi glömt dessa merging dagar.
    Jag tror att många ny kontakter har knutits genom forumet under dessa dagar.
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  10. #10

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Quote Originally Posted by Iz
    så får väl bli måndag då =) hoppas sharden är uppe då =)
    Ja, det får la vi hoppas. Skumt... Grangor sa nåt liknande på vår hemsida där vi har en liten chat som rullar, Nu skiter jag i detta tills på måndag....
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  11. #11
    Kita
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Da lager vi en kanal på Unity som heter Scandic

    Heia Norge!

  12. #12
    Shiza
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Kafka, din pixie, vem bad dig krypa upp ur min soppa? [;)]

  13. #13
    Elvira
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Troede Norrbaggar var en hesterace...
    Nå men jeg er da klar på en skando channel. Har måttet lægge øre til masser af svensk i min guild, og norsk minder jo meget om dansk, ihvertfald på skrift.
    Og navn, tja, ved sgu ik, Valhalla måske?

  14. #14

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Fint med en kanal där man slipper tänka på att hela tiden snacka engelska till förmån för guildmates etc ^^
    Inte för att engelska är direkt jobbigt eller svårt iof , men endå ;)
    Isair Maelowyn [Retired]

  15. #15

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity



    Jeg har som regel ikke problemer med at forstå svensk eller norsk, selv om det nu ikke altid også gælder den anden vej.

    En skandinavisk kanal lyder som en god ide, havde en dansker kanal og en svensker kanal på Ice selv om de nu aldrig rigtigt blev til noget.

    And no I wouldn't normally do this in an international forum, but if the french and german people can have their own threads....
    Uroloki Chaos (Unity)(ice)

  16. #16

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    men ibland är det så att man glömmer att man ska prata svenska åsså när man pratat engelska hela dagen =) så där sitter man och skriver på engelska fast båda två som pratar är svenskar hehe blir lite tokigt ibland =)
    Tavar Ssaic (Order) - Sslik Berserker Maniac
    Mudz (Chaos) - Ssleek Monkey
    Trekk (Chaos) - Sslik Grandmaster Monk
    Telzun (Chaos) - Ancient Sslik, uhm I mean dragon :-)

  17. #17
    Shiza
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Fler ställen att möte nya bekantskaper och vänner är aldrig fel! Ska verkligen bli kul att möta alla er från Ice och Earth när väl Unity kommer upp. [:D]

    Skål! [D]

  18. #18

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Valhalla låter mycket trevligt och det gör ju Scandic oxo. Svårt val där. Vi hade ett gille på Ice som kallades för Valhall eller Valhalla men jag har inte sett dem på ett tag så det e la lugnt om vi tar det namnet.

    Jag tycker allt att det är skillnad mellan Norsk o dansk skrift o ord mendet äringa problem o läsa danska o norska eller förstå bokmål i tal för min del. Även många dialekter från westlandet e lätta o förstå för svenskar, förrutom Stavanger då... *flinar*
    Vanaondo
    The RP guild Kushan Sogd at Harro, Unity Shard
    Download and install Pekkas Map Pack v2.9 today and HCC 0.26 Beta is there too

  19. #19

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity


    Haha, så sant ;)
    Sjukast blir det när man kanske börjar på engelska, och växlar ibland till svenska..
    Isair Maelowyn [Retired]

  20. #20
    Shiza
    Guest

    Default Re: Till alla Svenskar (Danskar o Norrbaggar) på Unity

    Jo, känner mer än väl igen det, Iz... inte helt lätt att hålla isär alltid. Men jag måste erkänna att jag oftast inte har speciellt svårt att förstå danskar o norrmän, åtminstone inte i skrift... men det kan ju bero på att jag e en go skåning med... och måste erkänna att jag emellanåt utnyttjar de danska fröjdernaoch tjuvtittar (skåningar slipper ju betala dansk TV-licens hehe)en del på dansk TV! [;)]

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •